Sunday, November 22, 2009

aku ugah peluang

sejenak tanpa pamitan
ya iyalah terusan aja mikirin semua yang terlintas
selangkan masa sibuk juga pikirin inikan terluang
peluang untuk aku ugah ke arah baiknya seseoarang
ada enggak jika tidak bangunan aja pergi tapi ngapain aku tidak terjun
ya iyalah aku ini gamang orangnya

semua orang dengaran enggak
aku jerit ini layuh sudah
aku mahu ugah beri lah peluang
sayang percayalah aku mahu ugah

ya cuma masa aja aku perlu untuk diri ini terusan baru
kita di dunia ini hanya sementara
itu lah dipikirin untuk aku ke arah kebaikan
aku buncah sekiranya aku tiada masa untuk itu semua
ya tuhan berilah hambamu ini kuatan untuk ugah ke arah kebaikan
hanya di hamparan yang suci itu aku sujud menadah memohon kekuatan
untuk terusan ke arah kebaikan.

*november 2009

2 comments:

Seroja Jingga said...

hai darling
salam buat kamu..salam perkenalan ea

ceritaku MEMORIKU said...

seroja jingga

salam perkenalan juga
-na'dz