Friday, April 24, 2009

kerinduan

kerinduan.
peritnye menanggung rindu.
betol cakap orang.
apabila depan mata tak nak bercakap.
apabila tiada depan mata rasa rindu itu seperti pisau yang tajam.
menghiris ulu hati.
memang pedih rasanya.

kerinduan.
apa ubat yang mujarab untuk penyakit itu?
yeap! tiada ubatnya.
yeap! kalau ada ubatnya susah untuk ketemu.
apa ubatnya sebutlah namanya.

kerinduan.
rindu untuk menatap wajahnya.
rindu untuk menatap senyumanya.
rindu untuk merenung matanya.
rindu untuk bertentang mata dengannya.

kerinduan.
kuat ke aku untuk bertentang mata dengannya?
oh tidak! aku tak kuat.
renungannya membuatkan aku lemah.
Ya Allah kuatkanlah hambamu ini untuk mengatasi kerinduan itu.
Sesungguhnya aku tidak kuat untuk menghadapinye seorang diri.
aku lemah,lemah dengan kerinduan itu.


afafnadzirahaziz meluahkan apa yang dia rasa.

No comments: